What is the purpose of Laddering? The purpose of laddering is to find the basic emotions that fuel the decision by a customer to buy a particular product. Used in clinical psychology with in-depth interviews, the technique gets its name due to the nature of the questions posed by the researcher. continuing…
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La pubblicità da sola non vende.
Ci siamo accorti in 25 anni di esperienza, che solo le aziende coerenti con una solida Brand Positioning, offrono una ragione valida al consumatore per essere scelte. Prima di investire in comunicazione, curate il posizionamento, senza di esso non vi sono speranze. Cos'è la Brand positioning. In parole povere, il posizionamento del marchio è il processo…
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The formats in advertising, indispensable work tools.
The format is the general scheme within which a content is created. We are used to noticing them more and more frequently on TV, radio, internet, newspapers, billboards, etc. In reality, insiders make speculative use of it in order to make creative strategies more effective. In advert group italia utilizziamo in ogni progetto…
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What is the difference between a value proposition and positioning statement?
E' facile confondere il concetto di una proposta di valore con una dichiarazione di posizionamento. Tuttavia, it is important to recognize that these are separate and distinct claims, each with its own connotation. Un efficace proposta di valore comunica ciò che un cliente può aspettarsi di ricevere dall'utilizzo del prodotto. Una dichiarazione di business o di marketing che riassume il…
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